Ve třídě je zapsáno 24 dětí, 13 holčiček a 11 chlapců, předškoláků máme 8.
Specifika práce s předškoláky – cíle, činnosti, metody.
CÍLE:
- znát děti ze školky, učitelky, ostatní zaměstnance jménem
- dodržovat pravidla soužití ve třídě
- přizpůsobit se větším nárokům ve všech činnostech během dne
- rozvíjet fyzické i psychické zdatnosti, zvládat delší vycházky, výlety
- zvládat pracovní a výtvarné činnosti, různé techniky, experimenty
- větší samostatnost, orientace po budově
- zvládat sebeobsluhu, stolování, používání příborů, dodržování hygieny, funkce denních služeb, pomoc mladším dětem
- péče o zvířata – krmení rybiček, čištění akvária
- správně vyslovovat všechny hlásky, samostatně vyprávět příběh, umět vyřídit vzkaz
- rozvíjet myšlení, představivost – využívat encyklopedie, knihy, časopisy, puzzle, logico (analýza, syntéza)
GRAFOMOTORIKA, JEMNÁ MOTORIKA
- správné držení tužky, nůžek, příboru
- grafické a uvolňovací cviky
- práce s pracovními listy
- práce na počítači
- při TV činnostech, relax. chvilkách
POHYBOVÉ AKTIVITY
- během celého dne, volný pohyb po třídě
- děti mají přístup k tělocvičnému náčiní (stuhy, obruče, drátěnky, švihadla, míče, šátky, chůdy, žebřík)
- zařazujeme ranní pohyb. aktivity před svačinou, relaxační cvičení
- využíváme třídy, tělocvičny OÚ, hřiště, dvůr MŠ
POBYT VENKU
- dvůr, hřiště OÚ, vycházky po okolí
- v případě nepříznivého počasí místo pobytu venku – jiné aktivity (hry ve třídě, řízené činnosti, pohádky (cdpřehrávač, promítačka, četba,…).
PITNÝ REŽIM
- zajištěn ve třídě, speciální odkládací stůl, nástěnný panel na kelímky, které jsou označeny značkami dětí
- nabídka nápojů – čaje, džusy, minerálky,…
- kelímky jsou 2x denně myty
ČINNOSTI
které preferujeme – volná hra, námětová hra, práce s přírodním materiálem, relaxační cvičení, práce s knihami, encyklopediemi, výlety, exkurze,…
PEDAGOGICKÉ METODY:
- komunikativní kruh
- prožitkové učení
- řízené skupinové činnosti
- individuální řízené činnosti
- nahodilé situace